Перший Всеукраїнський Конгрес Асоціації Аграрних перевізників України “Партнерство заради ефективності”

Провідні фахівці аграрного ринку зібралися для обговорення проблем агрологістики та пошуку спільних ефективних рішень функціонування агрокомплексу України.

Об’єднати зусилля у рамках єдиної організаційної платформи “Асоціації Аграрних перевізників України” (Асоціація “АПУ”) для оптимізації логістичних завдань – до такого головного висновку прийшли учасники Першого Всеукраїнського Конгресу “Партнерство заради ефективності”, який відбувся у Києві 9-10 квітня 2013 року.

У рамках Конгресу Асоціація АПУ 09 квітня 2013 року в агентстві УНІАН ініціювала прес-конференцію на тему: “Проблеми агрокомплексу України напередодні посівної кампанії 2013. Агрологістика. Створення Асоціації “Аграрних Перевізників України”.

unian-1У роботі прес-конференції взяли участь провідні фахівці й учасники агроринку, які підняли питання стану сільськогосподарської галузі напередодні посівної кампанії 2013, зокрема стану агрологістики як складової частини ефективного збору та розподілу сільськогосподарської продукції.

Генеральний директор Українського клубу аграрного бізнесу Володимир Лапа зазначив, що аграрний сектор динамічно розвивається протягом останньої декади. Обсяги виробництва зернових культур зросли із 25-30 млн тонн у 2000 році до 46-57 млн тонн у 2012 році, виробництво олійних культур зросло із 5-7 млн тонн до 10-12 млн тонн у теперішній час.

Відносно стабільне внутрішнє споживання  основних сільськогосподарських культур, збільшення виробництва зерна і олійних спричиняє зростання експорту, а отже і необхідність його транспортування  на далекі відстані, на відміну від локальних поставок для внутрішніх споживачів. Тому система логістики зернових вантажів в таких умовах набуває принципово важливого значення, починаючи від будівництва лінійних елеваторів, продовжуючи транспортуванням і портовими елеваторами.  Зважаючи на об’єктивні обмеження (наприклад пропускну спроможність вузлових станцій), альтернативні можливості транспортування (наприклад, транспортування із використанням річкових артерій) набувають все більшої ваги.

Логістичні проблеми є реальним обмежувальним фактором для агробізнесу: широко відома проблема із браком рухомого складу для перевезення зерна, що створює значні проблеми для його виробників. “Ми покладаємо значні сподівання на роботу асоціації аграрних перевізників як об’єднання, що зможе координувати вирішення цього та інших важливих для галузі питань” – зазначив фахівець.

Мар’ян Заблоцький, аналітик Української Аграрної Асоціації, привітав створення професійної Асоціації Аграрних перевізників України та висловив експертну думку щодо організаційного реформування “Укрзалізниці” та створення у її структурі приватних транспортних підприємств, які спеціалізуватимуться на перевезенні зернових. “На сьогоднішній день зерновози являються  власністю “Укрзалізниці”, при цьому існує брак вагонів та проблема загального старіння парку. Ці фактори повинні сприяти залучанню приватного капіталу та створенню сектору приватних транспортних підприємств-власників зерновозів. Проте існуюча тарифна політика “Укрзалізниці” не сприяє розвитку приватних транспортних підприємств тому, що інфраструктурна складова досягає 90% у структурі тарифів на вантажні перевезення. Я сподіваюся, що у цьому році відбудеться лібералізація ринку залізничних перевезень, що сприятиме створенню приватних транспортних підприємств, які разом із Асоціацією Аграрних Перевізників України будуть працювати над створенням ефективних логістичних систем”, — зазначив у доповіді Мар¢ян Заблоцький.

Директор з продажу ТОВ “ДПЗКУ-МТС” Валерій Стецюк зазначив, що на сьогоднішній день існує багато питань пов’язаних із ефективністю агрологістичних систем. Так, для підвищення рівня сервісу та якості обслуговування  агровиробників компанія нарощує виробничі потужності та на сьогоднішній день має 420 зерновозів та 650 одиниць зернозбиральної техніки. Важливе місце польової логістики як невід’ємної складової логістичної системи збору та розподілу сільськогосподарської продукції. “Одним із пріоритетних завдань мінімізації логістичних витрат являється впровадження комплексних методів розбудови замкнених виробничо-розподільчів циклів, що охоплюють процес первинного збору, складування та розподілу продукції агровиробників. Тому об¢єднання ресурсів й досвіду членів Асоціації АПУ є вирішальним чинником підвищення ефективності та мінімізації витрат на логістику”, — зазначив фахівець.

aapu-03Президент Асоціації Аграрних Перевізників України, Кучерова Яніна, підкреслила, що на сьогоднішній день Асоціація Аграрних Перевізників України працює у напрямку цивілізованої координації учасників агроринку. Діяльність Асоціації підпорядкована створенню умов для надання вантажовласникам й іншим діловим колам партнерів високоякісних транспортних й логістичних послуг, від яких залежить своєчасне й економічне переміщення сільскогосподарських вантажів зовнішньої й внутрішньої торгівля нашої країни. “Я розумію, що технічно об¢єднати розрізнений ринок малих автопідприємств, протистояти недобропорядній конкуренції, демпінгу та іншим технологічним проблемам агрологістичного ринку – завдання не одного дня. Але ми вже розпочали цей шлях удосконалення логістичного обслуговування виробників агропродукції, підвищення сервісу та комплексності транспортних послуг. Тому вступ в Асоціацію для невеликих транспортних підприємств є запорукою забезпечення постійної роботи та гарантією платежів, що є дуже важливими факторами для розвитку агроринку в цілому”, — зазначила Яніна Кучерова.

Урочиста зустріч представників агровиробників й аграрних перевізників з нагоди створення Асоціації Аграрних Перевізників відбулася 10.04.2013 у Києві у готелі “Хаятт Рідженсі”.

aapu-01Зустріч відкрив перший заступник директора департаменту з економічного розвитку аграрного ринку Міністерства Аграрної політики та продовольства України: “Я вважаю, що створення Асоціації Аграрних Перевізників України сприятиме не тільки оптимізації систем вивезення й розподілу сільськогосподарської продукції, але й підвищення ефективності роботи та конкурентоспроможності агрокомплексу нашої держави”, — зазначив Пертенко Сергій Степанович.

У роботі Конгресу прийняли участь керівники логістичних департаментів компаній: ПАО “Креатив Груп”, ПАТ “Компанія Райз”, “Кернел”, “Астарта Київ”. Представники шістидесяти транспортних підприємств зі всієї України мали можливість у відкритому форматі діалогу задати питання предстаникам агропідприємств щодо планів та організації транспортних робіт у поточному році.

aapu-02

Конгрес активно підтримали партнери Асоціації АПУ: банк “Фінанси та кредит”, страхова компанія “Гарант Авто”, адвокатська група “Артиммер”.